09 augusti, 2012

Fitness By Sofie

Ni undrar säkert hur bloggen uppkom & hur det kom sig att det blev en hälso & fitness blogg. Intresset för hälsa har alltid funnits där & har sedan blivit allt större med tiden. Det började under min tid i USA där jag bodde i ett år. Där uppmärksammade jag ohälsosamma livsstilar, levnadsvanor dagligen & att ohälsan ökat kraftigt. Runt varje hörn fanns en snabbmatsrestaurang & stressen dominerade hos människorna. Då kom tanken att det skulle vara intressant att jobba hälsofrämjande & minska på ohälsan i dagens samhälle. Sen fick jag nya ideér runt det på min långresa i central & sydamerika där jag upplevde motsatsen till USA. Min farmor är väldigt duktig inom hälsa, har delat med sig av sina kunskaper & lärt mig mycket. Allt detta har bidragit till att ett brinnande intresse för hälsa & fitness väcktes till liv. Sedan började jag att studera till hälsopedagog & har nu ett år kvar på utbildningen. Jag har många planer & en hel del drömmar som jag vill förverkliga inom detta.

Kramar Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar