14 augusti, 2012

Sola med försiktighet

Ni har väl inte glömt hur viktigt det är att skydda sig mot den starka sommarsolen. Detta är några av de solprodukter som jag använder dagligen när solen tittar fram. Jag har som vana att använda solskyddsfaktor 50+ ifrån Vichy i ansiktet. Den kan jag verkligen rekommendera, kanon bra. Det är viktigt med en högre faktor i ansiktet för att huden är extra tunn samt känslig där & det är lätt att bränna sig. På kroppen använder jag solskyddsfaktor 30 ifrån Mary Kay & apotekets Apoliva. Hemligheten bakom en hög solskyddsfaktor är en snyggare solbränna som stannar längre samtidigt som det skyddar huden & gör blandannat att vi inte åldras lika snabbt i förtid. Jag äter maxosol tabletter ifrån hälsokost under sommarhalvåret i kombination med att använda hög solskyddsfaktor. Maxosol innehåller vitaminer huden behöver, ger en brun hudton & gör att man inte bränner sig lika lätt.

Med rätt produkter kan man njuta längre av solen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar