11 augusti, 2014

HÄLSOFRÄMJANDE MED TE

Te är bra för hälsan på ett flertal sätt som att det är förebyggande mot stress & ökar koncentrationsförmågan på så sätt att aminosyran teanin som det innehåller är lugnande & koffeinet uppiggande. I te finns det gott om antioxidanter som i sin tur motverkar cancer, men även åldrande. Av alla tesorter så innehåller vitt te mest antioxidanter, är väldigt hälsosamt & likaså det gröna. Behöver man något mot träningsvärk så är det gröna teet bra för det lindrar & är antiinflammatoriskt. En kopp te motsvarar ca: 7 glas apelsinjuice i mängden antioxidanter. Jag älskar te! Dricker mest av det gröna & det är för det mesta 2 koppar om dagen morgon & kväll. Tro det eller ej så tycker jag faktiskt att jag sover bättre. Så det ligger nåt i det att det har lugnande effekt. Det är även ett mysigt sätt att börja dagen på & är för mig den bästa starten! Jag tokgillar att gå in i en tehandel, be om att få dofta på olika teér & köpa hem ett gäng....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar