04 oktober, 2012

Höstinspiration bland frukt & grönt

Så här års gillar jag att gå på höstmarknad & handla färska grönsaker & frukter till en läckert god höstgryta. Utbudet är stort & det finns allt man letar efter till den speciella middagen. Det positiva med att handla färska råvaror beroende på årstid är att man ofta slipper besprutningen av gifter & istället får man närproducerat & ekologiskt. Jag brukar även passa på att köpa höstdekorationer som kan vara alltifrån blommor till en pumpa. Matlagning är ett stort intresse som jag har & det ger mig så mycket inspiration & idéer om nya maträtter som jag vill laga genom att bara gå runt & strosa på en höstmarknad. 

Ha en mysig kväll!

Kram på er 

Alla dessa härliga färger inspirerar verkligen & man blir så glad!
Tänk vilka goda höstgrytor man kan göra av dessa färgsprakande råvaror....
Vilken blåbärsdröm fullt av antioxidanter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar