08 maj, 2013

Semester i London

Nu är jag tillbaka igen efter en fantastisk weekendresa i London!!! Det var en kul & mycket trevlig stad att besöka som jag varmt rekommenderar. Jag längtar redan tillbaka, hehe. Vi hade en sån himla tur med vädret, solen strålade på oss varje dag & det var en härlig sommarvärme. Skönt att slippa Londonregnet som annars är vanligt där. Vi bodde på Plaza Victoria Hotell som var kanon med toppen bra service, centralt & jätte trevlig personal. Våra dagar började med en jätte god traditionell engelsk frukost, hembakade scones & te blev mina favoriter, så otroligt gott. Sedan var det fullspäckade dagar från morgon till kväll med shopping, sevärdheter & fina upplevelser varvat med mysiga uteserveringar där vi åt samt drack gott.Vi besökte trafalgar square, picadilly cirkus & buckingham palace. Det blev långa & mysiga promenader i Hyde park & St.James park där vi njöt av alla vackra cherry blossom träd som blommar. En dag åkte vi ut till Notting Hill & gick på den berömda marknaden på Portobello Road där de säljer antika saker & mat. Det var trevligt & vi promenerade längs med de färgglada engelska husen. Vi beskådade vackra London ifrån london eye där vi fick se fina glimtar av staden ifrån olika håll. Självklart blev det en hel del shopping på bland annat Oxfordstreet & ett besök på Harrods. En höjdpunkt på resan var musikalen "Wicked" som var toppen, magisk & spektakulär! Vi promenerade längs med Themsen ut till Tower Bridge som var en upplevelse att se & på vägen var det en trevlig festival. En klassiker som blev uppskattat av pojkvännen under London vistelsen var alla klassiska traditionella brittiska pubbarna. Vi hann med så otroligt mycket på några få dagar & är mycket glada & nöjda med vår Londonresa! Här kommer ett bildregn med våra London moments:

Big Ben


Piccadilly Cirkus

Jag vid Trafalgar Square

Pojkvännen på kvällspromenad i London

Jag framför Buckingham Palace

Så gudomligt vackert cherry blossom träd...

Jag på bron över Themsen

1 år tillsammans...






Färgglada söta hus i Notting Hill

Fortsättning på bildregnet "London Moments" kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar