25 december, 2013

God Jul

Så här fin blev vår julgran! Klassisk men enkel...
God Jul mina vänner!
Julafton är över & jag njuter av juldagen. Som jag har längtat efter att få spendera julhelgen med min älskade familj & släktingar. När man har föräldrar som bor på olika håll så delar vi på julhelgen & spenderar den hos båda. Min jultradition på julafton är att stiga upp tidigt på morgonen, tända ljus & dricka glögg med familjen medans det fortfarande är mörkt ute, så mysigt. Sen är det julfrukost tillsammans som brukar bestå av risgrynsgröt med skinksmörgås. En promenad innan gästerna kommer brukar det bli. Mitt på dagen äts det god julmat. Ni vet ju vad som gäller när klockan är tre, jo Kalle i rutan med småkusinerna. På eftermiddagen  inpå kvällen är det mer julmys med julklappsöppning & godistime. Julfika med hembakade godsaker frossas det i för fullt. Julaftons kväll spenderas ofta med massor av chill, lite sällskapsspel eller någon julfilm. Ja, en klassisk julafton helt enkelt!

Ni får ha en god fortsättning!!!

Love Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar