28 december, 2013

Medicinsk Yoga

Jag & farmor gör medicinsk yoga tillsammans
Hej på er! Under julhelgen har jag tränat yoga tillsammans med min farmor. Det var inte vilken yoga som helst utan jag blev introducerad till medicinsk yoga vilket var spännande att få lära sig lite om. Medicinsk yoga är en mjuk yogaform som stärker immunförsvaret & sätter igång ett bra flöde i kroppen. Det är läkande & används tillsammans med hälso & sjukvården. Syftet med medicinsk yoga är att passen fokuserar på att balansera det underliggande energisystemet & andningens betydelse. Övningarna samt meditationerna är enkla & passar alla. Ofta rekommenderas den medicinska yogan till människor med sjukdomssymtom & är ett djupverkande terapeutiskt system som kan användas för att rehabilitera grupper utefter behov som exempelvis utbrändhet, ryggproblem, migrän, hjärtproblem, ätstörningar & sömnstörningar med mera. 

Min upplevelse av passet i medicinsk yoga är bra & skiljde sig en del ifrån den yogan jag håller på med. På så sätt att det var lite kort avslappning emellan positionerna för att återhämta sig till nästa. Sen stannade man längre i varje position istället & arbetade med färre positioner. Jag gillar att mer fokus läggs på både lätt & djup meditation under passet. Det är alltid roligt att prova något nytt! 

Kram Sofie 




Den Medicinska Yogan är en lugn, djupverkande terapeutisk yogaform som består av enkla övningar och meditationer för olika effekter - See more at: http://www.yogamedicin.se/yogaformen.html#sthash.c5UKG8le.dpuf
Den Medicinska Yogan är en lugn, djupverkande terapeutisk yogaform som består av enkla övningar och meditationer för olika effekter. - See more at: http://www.yogamedicin.se/yogaformen.html#sthash.c5UKG8le.dpuf
Den Medicinska Yogan är en lugn, djupverkande terapeutisk yogaform som består av enkla övningar och meditationer för olika effekter. - See more at: http://www.yogamedicin.se/yogaformen.html#sthash.c5UKG8le.dpuf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar