21 december, 2013

Julgransjakt i skogsterräng

Jag har haft en mysig dag här nere i Småland med familjen! Det har bakats en del inför jul & pysslats. Mitt i allt julstök så får man ju inte glömma bort att få lite frisk luft & motion. Vi åkte ut till min farmor & farfars lantställe & gick på julgransjakt  i skogsterräng. Det är minsann bra motion vill jag lova, hehe. Dessutom hittade vi den perfekta granen för vardagsrummet som kommer bli så himla fin klädd i röda kulor, glitter & lite annat juligt. En härlig skogspromenad blev det med, men inte samma julfeeling utan snön. Ni minns ju säkert förra året så mycket snö det var. Det var lite ruggigt ute, vi tände upp en brasa i stugan & julfikade med glögg & lussebullar. Julmys på hög nivå! Jag älskar att spendera lite tid på lantstället runt jul. Det har blivit lite av en tradition i många år. Hoppas ni har det mysigt denna juliga lördag före julafton! 

Jag & Farfar hugger julgran

Lantstället!

Julfika vid brasan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar