05 februari, 2013

Hälsofrämjande framför Datorn!

Datorer har en negativ inverkan på huden & påverkar den mer än vad vi tror eller tänker på. Strålningen ifrån datorskärmar kan ge obalans i hudbarriären & torkar ut huden. UVA-ljus som datorer avger bryter ner elastin samt kollagen & detta gör att huden åldras i förtid. Visst vill man kunna förhindra & undvika att det händer genom att göra några enkla åtgärder. 

Så tar du hand om din hy framför datorn:

1. Använd alltid en fuktande dagcreme
2. Installera powersave som är en skärmsläcknings funktion
3. Drick mycket vatten!
4. Spraya ett fuktspray i ansiktet flera gånger dagligen 
(Fuktsprayet "Pommist" by Jane Iredale rekommenderas)
5. Sänk ljusstyrkan på datorskärmen

Källa: Face & Body Center

Just nu sitter jag mycket framför datorn eftersom c-uppsatsen kräver det & då är det extra viktigt för mig att ta hand om hyn & jag följer dessa tips. Jag vill arbeta hälsofrämjande framför datorn för en pigg, fräsch & strålande hy!

Håll utkik på bloggen imorgon för då publicerar jag 
första delen av en spännande intervju här!

Kramar Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar