21 oktober, 2014

ROM DEL - 2

Vi åkte till Rom för att fira min födelsedag där & den var underbar. Jag blev uppvaktad med jätte fina Swarowski smycken som jag blev så himla glad för. Vi åt en god frukostbuffé på en uteservering vid Pantheon (templet). Sen strosade vi runt i gränderna, kikade i butiker & shoppade lite. Födelsedagen firades på den lilla mysiga italienska restaurangen "Cantina Lucifero" som var veckans höjdpunkt. Kan varmt rekommenderas om ni ska besöka Rom. Det var en familjeägd restaurang i gammal style där de lagade så fantastiskt god mat. Där spenderade vi några timmar....Födelsedagsmenyn bestod av bubbel, italiensk pasta med rött vin till, den klassiska tiramisun & delicious pannacotta till dessert. Ja, en toppenbra dag som kändes så lyxig för att man både var ledig & fick fira i Rom!

Min Födelsedagsmiddag

Frukostmys i värmen

Spektakulärt palats!

Skyview över Rom!

Jag & The Dome, St. Peterskyrkan

Relaxingtime på Café

Den supergoda Tiramisun, mums...

En riktig förtrollande sagobild på The Dome St. Peterskyrkan

Vatikanen

Jag i St. Peterskyrkan

Spanska trappan


Jo, i Vatikanen hände det mest otänkbara, vi tappade bort varandra....Nu i efterhand skrattar jag mest åt det, men där & då var det fruktansvärt. Vi var högst uppe i St. Peterskyrkan i "the dome" för att titta på den vackra utsikten över hela Rom därifrån. Sen när vi skulle gå så stannade jag kvar lite längre & fotade medans sambon beundrade utsikten ifrån den andra sidan. Jag gick ner & sambon gick över till andra sidan för trodde att jag var där. Så vi gick om varandra totalt. Jag väntade en stund vid ingången till St. Peterskyrkan, men gick sen till stora entrén på området. Där pratade jag med en vakt & berättade vad som hänt. Han hjälpte mig omgående att leta efter sambon. Efter 2 timmars letande utan resultat bestämde jag mig för att åka till hotellet med förhoppningen att vi ses där. Det var så fruktansvärt för jag hade inga pengar eller något på mig mer än mobilen & sambo hade glömt sin på hotellrummet. Så vi kunde inte ringa varandra eller sms:a heller. Jag kunde inte adressen till hotellet utan fick lokalisera mig & gå runt en stund innan jag hittade rätt. Vakten var iallafall snäll & betalade min tågbiljett. Sen hittade jag min älskade sambo på hotellgatan där vi bodde som sprang runt stressad & nervös. Vi blev så glada & rörda på en & samma gång, känslorna svämmade över. Kärleken övervinner allt....
Denna storyn kunde lika gärna varit film, haha med ett lyckligt slut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar