31 december, 2012

Mars

Fortsättning på året som gått 2012

Mars

Jag började en kurs i mindfulness som förändrade mitt liv! 
Efter min jobbiga stress situation tidigare
så bestämde jag mig för att börja leva i nuet & lärde mig att 
acceptera vissa situationer i livet utan
att stressa upp mig i onödan. 
Mindfulness fick mig att må så otroligt bra & jag 
lärde mig att hantera
stress på ett annat sätt än tidigare. Jag kände mig lugn, harmonisk & 
verkligen mindful. Det var en
härlig känsla! Jag fick ett uppdrag som hälsopedagog att anordna
 en hälsodag på en gymnasieskola
där stresshantering & mindfulness var det centrala temat för dagen
i form av både föreläsningar i kombination
med praktiska övningar. Det gav mig mycket att kunna hjälpa dessa 
stressade ungdomar efter det jag själv gått igenom tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar