09 juli, 2013

Löpträning

Nu har jag äntligen kommit igång med min löpträning igen! Det känns jätte bra. Jag var tyvärr tvungen att göra ett träningsuppehåll på grund av inflammation i visdomstanden & tandvärk som har spökat länge. Det gäller att ladda & tagga inför tjejmilen som är om 8 veckor, ojoj vad tiden går fort. Jag måste ligga i nu & löpträna regelbundet & det vore ju extra roligt om man dessutom får en bra tid på tjejmilen. Det är mycket att tänka på & planering krävs inför löpturen. Så därför vill jag dela med mig av lite tips till er:

Tips inför löpträningen:

1. Ladda upp ordentligt med vatten speciellt nu när det är så varmt ute. 
Ha alltid vatten med dig på löpturen!
2. Planera kosten bra! Förbered ett nyttigt mellanmål att ta i god tid innan träningen för att undvika håll. Slarva inte med detta! Det är viktigt för att orka & det ger energi. 
Ät ej precis innan löpträningen, utan förbered lunch eller middag att äta efteråt.
3. Var utrustad med bra löpskor!
4. Bra musik som peppar dig!
5. Börja lugnt för att sedan öka tempot så att du inte blir trött för snabbt.
6. Sätt upp mål som du kan sträva efter att uppnå. 

Lycka Till med sommarens löpträning!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar