23 januari, 2013

Kostförändring

Tjingeling! 

Jag har gjort en förändring i min kost & mår strålande! På senare tid har jag haft ont i magen & det har såklart påverkat mitt välmående negativt. Sen kom jag på att det kan vara att jag kanske äter för mycket kolhydrater omedvetet. Jag bestämde mig för att minska ner på intaget av kolhydrater i min kost. Det blev tydligt klart för mig att jag inte är någon kolhydrat tjej för efter förändringen mår jag toppen. Det var alltså ingen stor förändring men tänk vad det där lilla extra gjorde jätte mycket för mig. 

Det enda jag gjorde var att äta mer sallad & grönsaker till mitt protein istället för pasta, ris eller potatis. Självklart äter jag det också men i betydligt mindre mängder & inte till varje mål. Eller byter jag ut det mot bulgur & quinoa som är hälsosammare alternativ. Till frukost blir det havregrynsgröt istället för brödet som jag uteslutit under en tid. Mellanmålen blir oftast en hemmagjord smoothie rik på bär som ger mycket energi. 

Jag känner mig inte längre tung i magen som innan & besvären har försvunnit. Denna förändring funkar verkligen för mig. Det viktiga är just att hitta något som funkar bäst för en själv. Detta är inte lätt så man får helt enkelt prova sig fram. Lycka till! 

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar