06 januari, 2013

Sommar

Jag har haft en helt fantastisk sommar fylld av kärlek &
romantik i en kombination med lata dagar i solen på stranden vid havet.
Det är något speciellt med svensk sommar, härliga grillkvällar, goda söta jordgubbar, trevligt sällskap, svenska gamla sommarhits som rullar med blandannat gyllene tider, sol & bad samt promenader i sommarnatten med sin älskade. Allt det här är verkligen sommar för mig. Jag & pojkvännen spenderade en helg i Helsingborg vid havet hos min vän Helen & hennes pojkvän Alex som har sommarhus där. Det var ett super mysigt område. Där grillade vi, spelade sällskapsspel, shoppade, hade trevligt & promenerade till havet.

 
Vid många tillfällen i sommar visade jag pojkvännen en del av västkusten, Halmstad & Haverdal där vi hängde mycket vid havet på stranden såklart. Jag har själv semestrat mycket i Halmstad under min uppväxt & pojkvännen har härliga barndomsminnen ifrån Haverdal så därför blev det en perfekt kombo att som nykära få ta del av varandras kära barndomsminnen som är så mysigt. Haverdal är vårt smultronställe som är såå vackert & fint med fantastiska stränder. Vi åt en hel del goda middagar på mysiga uteserveringar i Halmstad & det var ljumma härliga sommarkvällar. Jag tog med mamma till ett vackert naturreservat med hästar som ligger i Steninge vid havet där vi fikade. Ett mysigt smultronställe & fint att kolla på solnedgången över havet. Min underbara vän Angelica kom & besökte mig hemma i Småland hos min mamma. Vi hade en härlig långhelg tillsammans då jag visade henne runt på lite sightseeing, firade min födelsedag, åkte till Halmstad-Haverdal & bara njöt av varandras sällskap. Jag & pojkvännen besökte även allsång på Skansen såklart & då är det sommar för mig. Där strosade vi runt, åt glass & beskådade våran vackra huvudstad by night. Annars umgicks jag mycket med familjen med hemma i Småland & försökte ta igen en del tid.

 
Hoppas att ni med hade en kanon sommar 2012!!!
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar