28 januari, 2013

Träningsschema v.5

Go Kväll  på er!

Träningsschema v.5

Måndag: Zumba, 60 minuter
Tisdag: Bootyshape, 30 minuter
Onsdag: Styrketräning i gymmet, 1,5 timme 
(återkommer med programmet i veckan)
Torsdag: Easyline, 30 minuter
Fredag: Funktionell träning, 60 minuter

Tanken med veckans träningsschema är att kombinera kondition med styrka i de flesta träningspass för att få en bra variation i träningen. Jag har även tänkt på att inte köra för långa & tuffa pass dagligen utan varannan dag minst 60 minuter & varannan 30 minuter. Även de korta passen är ju effektiva, det blir vad man gör det till! Nu har jag börjat att träna i gymmet igen vilket är jätte kul. Tidigare var det bara gruppträning som gällde under en tid, det växlar i perioder. Det blir en annan utmaning med styrketräningen i gymmet & de senaste gångerna var det riktigt tuffa pass som gav en enorm träningsvärk som varade flera dagar. Motiverande att se snabba resultat & en otrolig skön känsla när man känner sig starkare. Det blir mycket fokus på träning av överkroppen för min del  eftersom jag är så svag där. Jag återkommer med mitt träningsprogram för styrka i veckan!

Kramis Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar