22 mars, 2013

Så blir Du frisk ifrån vinter sjukdomarna!

Te, honung, ananas, aloevera dryck, proviva blåbär, fänkål, kiwi, treo, strepsils, bisolvon för hostan, citron & vitlök


Acai attack smootie ifrån naked juice bar
Så blir Du frisk ifrån vinter sjukdomarna:

Te-drick stora mängder med vitlök & honung eller citron i.
Frukt-ät mycket frukt helst med massor av c-vitamin! Jag valde ananas & kiwi!
Aloevera-ta några extra aloevera shots dagligen för att bli piggare. 
Proviva dryck blåbär-innehåller antioxidanter & är bra för magen. 
Fänkål-det använder jag i matlagningen & ska ha det i en soppa nu när jag är sjuk. 
Treo-bra att ta vid ont i kroppen, huvudvärk & feber.
Strepsils-bra & lenande för halsen, minskar halsont.
Bisolvon-det är slemlösande hostmedicin som kan köpas receptfritt på apoteket.
Citron-jag äter den som den är, eller använder i te & mat.
Vitlök-funkar till det mesta. Jag tar det i mitt te nu när jag är sjuk & extra mycket i maten.

Hoppas ni har fått tips & inspiration på vad man kan kurera sig med för att bli frisk när man är sjuk! Det bästa är att prova sig fram på vad som funkar bäst för en själv, för alla är vi ju olika. Lycka till!!!

Kram & Trevlig Helg!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar