04 mars, 2013

Superbären som ger dig en energiboost

Superbären som ger dig en energiboost är:

Acai:
Innehåller vitaminer, mineraler, protein och fibrer i stora mängder. Acai bären är antiflammatorisk och kan köpas som puré eller frystorkat pulver. Jag bara älskar acai, väljer alltid det när jag beställer smoothie & det ger mig en riktig energikick. Jag drack färskpressad acai varje dag i Brasilien under flera veckor på min resa!

Blåbär:
Innehåller mängder av antioxidanter, betakaroten, mineraler och vitaminer. Blåbär är hälsofrämjande på så sätt att det är bra vid problem med huden och magen. Det ger även ett bättre mörkerseende och minne. Blåbär använder jag mycket till frukost på gröten eller filen och smoothies. 

Gojibär:
Detta superbär innehåller höga halter av antioxidanter, karotenoid och mineralerna selen, zink, kalcium och järn. Gojibäret är rikt på aminosyror som är nyttiga. Det hjälper till att förhindra åldrandet, skyddar mot cancer och förbättrar synförsämringar. Gojibär är ett perfekt hälsosnacks.

Nu i förkylningstider är det bara att börja frossa i dessa superbär för att bli mer motståndskraftig & förhoppningsvis klara sig undan förkylningar & influensan. Dessutom får du mer ork & energi till dagen!

Kramisar Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar