19 januari, 2014

DAFI

Hejsan raringar! Hoppas ni har haft en bra helg! 
Idag packade jag upp de sista 2 flyttkartongerna som gömde sig i källaren sen 7 månader tillbaka. I den ena hittade jag min hälso-vattenkanna DAFI! Som jag har saknat & letat efter den. Nu har den invigts & gjort premiär här i min & sambons bostad. Då undrar ni förstås varför jag kallar den hälso-vattenkanna, osv...Jo, den renar nämligen kranvattnet & filtrerar det som tar bort upp till 96% kalk & minskar kalkuppbyggnad. DAFI eliminerar skadliga ämnen som tungmetaller (bly, kvicksilver) samt klor ifrån dricksvattnet. Specialkomponerad filtreringsmassa förbättrar smaken & hälsovärdet i mat samt drycker som exempelvis soppor, såser kaffe & te, mm. Den förlänger även livslängden för vattenkokare, kaffemaskiner, strykjärn, ångkokare & varmvattenflaskor. En gång i månaden måste man byta filterpatronen för fräscht, rent & välsmakande vatten. Sen fyller man bara på kannan efter hand som vattnet håller på att ta slut, himla smidigt. Vattnet som har filtrerats bör inte stå längre än 24 timmar & händer det kan det användas till att vattna växterna med. Denna DAFI kanna har jag fått en gång i inflyttningspresent av min farmor & farfar & jag tok gillar den....Skillnad på vattnet märks, så definitivt värt det!

Tänkvärt: Jag kan verkligen tipsa om att tänka efter en extra gång på vad det egentligen är för ämnen i kranvattnet som dricks dagligen & att det kan vara bra att kolla upp kvalitén på vattnet där man bor! DAFI kannan är en toppen investering & finns att köpa i hälsokost butiker! Dessutom en enkel insats för sin hälsas skull!

Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar