04 januari, 2014

Mitt Livs Första Dyk

I flera år har jag varit nyfiken på att prova på scuba diving, men har aldrig vågat. Nu på min resa i Asien fick jag möjligheten att testa på en av världens bästa dykdestinationer runt Mabul på Borneo i Malaysia. Jag ville inte missa denna chans & bestämde mig för att göra det. Visst var jag super spänd & nervös, men också förväntansfull. Dykningen gick över förväntan kanon bra! Jag & Ullis hade en egen instruktör vilket kändes tryggt. Instruktören var väldigt förstående & hade tålamod med oss, hehe. Totalt gjorde vi 3 dyk, 40-50 minuter vardera på en dag. Under alla dyken var vi nere på 12 meters djup som kändes ofattbart. Första dyket var magiskt....det kändes som om tiden & hela världen stannade. Jag var lugn & avslappnad, bara flöt runt & njöt av allt det vackra runtomkring mig. Dykningarna bjöd på flera stora gigantiska jättesköldpaddor som vi simmade riktigt nära & det var en fin upplevelse. Såg även massor av vackra nemofiskar i olika färger, stingrockor & krokodilfisk. Första dyket blev så speciellt för mig eftersom det var första gången. 


Jag är så oerhört glad att jag vågade dyka scuba diving till slut & övervann min rädsla. Detta var en stor utmaning för mig som jag klarade av! Nu kan jag stolt säga att det är bland det bästa jag har gjort i livet & älskar det. Denna dagen var fantastisk, sagolik & oförglömlig!!! Marinlivet är en helt annan värld. Dyka är så otroligt häftigt & en mäktig upplevelse för livet!

Här i detta klara fina vatten gjorde jag mitt livs första dyk!

Mabul på Borneo, Malaysia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar