01 januari, 2014

Nyår


Välkommen första dagen på det nya året 2014! Nyårsafton var magisk...En lyckad & oförglömlig kväll med min älskling! Jag hade ingen aning om vart vi var på väg för att fira in det nya året, där satt jag i bilen nyfiken & exalterad. Nyårsdestinationen var kaknästornet! Wow, det var den bästa platsen att fira in det nya året på!!! Vi gick upp till skybar & blev varmt välkomnade med goda snittar & bubbel & vacker utsikt över Stockholm by night. 


Kvällen fortsatte med en fantastiskt god 3-rätters middag i restaurangen. Det var så himla mysigt att jag & älskling firade nyår själva i år. Vi båda valde det tillsammans för vi hade ju varit ifrån varandra länge när jag reste. Till förrätt serverades röding med vitt vin. 


Personalen var otroligt trevliga & gästvänliga med bra service vilket är något jag tycker är extra viktigt speciellt en sån här kväll som nyårsafton. Varmrätten bestod av oxfilé med rödvinssky, potatisbakelse & grillade primörer. Till det blev vi serverade ett gott glas rött. Underbart var det att blicka ut & njuta av den fina utsikten medan man åt middag!

Det var så härligt att sammanfatta 2013 som har varit ett toppen år för oss båda. Vi är så glada & tacksamma för allt bra vi har varit med om under året & ser nu fram emot ett nytt fint år 2014 tillsammans. Till dessert serverades champagnesorbé med bär & champagne som var fruktigt & gott! 

Under desserten kom vi på ett gemensamt nyårslöfte, det var komiskt & roligt för vi hade valt samma utan att vi visste om det. Vårt nyårslöfte 2014 är alltså att investera i en ny garderob- bara innehållet, haha. Shoppa nya kläder tillsammans! Det ska bli skoj. Sista timmen på det gamla året spenderades i skybar med en läcker drink i väntan på tolvslaget...

Kan ni gissa vem som har lockat & stylat mitt hår, jo älskling stod & kämpade med det i 1,5 timme, hehe & resultatet blev ju jätte bra!
Tolvslaget var väldigt romantiskt & spektakulärt med vackra fyrverkerier som glittrade över Stockholm!!! Vi satt med utsikt över slussen som hade de häftigaste fyrverkerierna. Det nya året firades in med varandra, skumpa & den underbara utsikten såklart!


Kvällens sista rätt på nyårssupén var hummer som jag älskar för det är ju så otroligt gott! 

Tusen Tack finaste för en magisk kväll & den bästa nyårsafton!!! 
Allt var super fint, trevligt & mysigt. Det bästa av allt är att få vara med dig.
Hoppas att ni med hade det trevligt & skoj! Gott Nytt År!!!

Love Sofie









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar