04 januari, 2014

Utrensning

Go Kväll!!!
Idag har det varit en effektiv utrensningsdag här & det hör till det nya året att göra sig av med gammalt & in med nytt, hehe. Jag har gått igenom köket & rensat i skåpen samt våra skafferier. Det var en hel del att slänga ut, 2 kassar fulla, inte dåligt minsann. Detta är bra att göra emellanåt ur hälsosynpunkt så man inte av misstag äter gammal mat för att man glömt att kolla utgångsdatumet på torrvaror & dylikt. Jag gör en stor rensning av skafferierna 2 gånger om året. Har blivit mycket som jag inte hann att gå igenom sen flytten ifrån min lägenhet i Gävle & sen har det bara samlats på efter hand. Skönt att få ordning på detta med nu när köket är renoverat & allt börja falla på plats. Få visa bilder sen när allt är helt klart. Jag har rensat ut julen idag med, alla tomtar & stjärnor har åkt ner i backarna igen. Redo för ljusare tider! Nu ska jag gå & tillaga pepparbiffarna som är kvällens middag

Trevlig lördagskväll!!!

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar