14 januari, 2014

Pressvisning för Mateus

Idag har jag varit på pressvisning för Mateus på NK som var mycket trevligt! Det är nytt på NK:s inredningsavdelning & kan varmt rekommenderas att besöka.
Jag blev inbjuden av min fina vän Angelica som driver en otroligt inspirerande blogg
 som ni hittar här: http://www.angelicahellgren.se/ 
Mateus har oerhört vackra kollektioner i keramik med många olika färgnyanser & mönster att välja på. Jag bara älskar det & har själv planer på att byta ut mitt porslin till Mateus i den grå färgen. Keramikprodukterna är handmålade & ett unikt konstverk. 
Ingen produkt är den andra helt lik vilket är väldigt charmigt & speciellt. Mateus keramikprodukter tål maskindisk & micro som kan vara bra att veta. 
De tillverkas i Portugal & har sina rötter där samt i Sverige & grundades år 1993. 
Idag fick jag den stora äran att träffa designen bakom Mateus som heter Teresa Lundahl. Under pressvisningen var det mingel där det bjöds på goda chokladpraliner,
 söta macarones, drink, kaffe & te. 




Mateus grundare Teresa Lundahl






 Mateus fantastiska keramikkollektioner bjuder in till passion & sprider värme runt vårt bord! Vem vill inte duka med en fin uppsättning av färgsprakande konstverk som är fullt av liv, dukningen blir så mycket roligare & maten godare. 
Låt dig inspireras av Mateus kollektioner här:http://www.mateus.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar