26 september, 2013

Del 4: Den vegetariska kosten

Hej på er! 
Hoppas ni har det bra i höstsolen. Brr, vad kallt det har blivit här hemma nu. Nu ska jag blicka tillbaka till Spanien åter igen & berätta för er om den otroligt goda maten på yogaresan. Varje dag fick vi måltider tillagade med ekologiska & närproducerade råvaror. Bara det är ju toppen, slipper besprutningar, de långa transporterna & tillsatser. Maten vi fick var ren & naturlig & det kändes väldigt bra. Min största utmaning innan jag åkte var att enbart leva på vegetarisk kost hela veckan för jag älskar ju kött. Det gick kanon bra & jag längtade inte efter kött en enda dag utan var helförtjust i det vegetariska. Michael stod för matlagningen & lagade så himla god mat. Allt ifrån rawfood, risotto, pajer, sallader, linsgryta, gratinerade grönsaker med smält getost till paella utan skaldjur som vi blev bjudna på. Maten var oerhört smakfull & bra kryddad vilket kan vara svårt att få till med vegetarisk mat. Tillgången till allt det färska som frukt & grönsaker dagligen ger ju en helt annan smak. Jag blev väldigt inspirerad & ska börja laga mer vegetariskt hemma, finns ju så mycket gott som är enkelt att göra. Före middagarna serverades det alltid någon sallad istället för till middagen som vi har i Sverige. Vi satt länge & åt under middagarna, säkert spenderade vi 2 timmar vid varje middag. Det är ju hälsofrämjande för matsmältningen att äta sakta, tugga maten ordentligt & länge, hehe. Detta gjorde att det blev en helt annan matupplevelse än annars hemma i Sverige & man njöt av maten på ett annat sätt. Det är något att tänka på framöver! Här nedan kommer lite pics på det goda vi fick:

Naturell yoghurt med färska frukter samt granola åt vi till frukost varje dag i kombination med pocherat ägg eller äggröra

Kall tomatsoppa

Här sitter vi & avnjuter en av veckans alla goda middagar

Linsgryta med grönt

Couscous med aubergingryta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar