23 september, 2013

Yogaresa i Spanien 2013

Hej finingar!!! 
Nu är jag hemma igen efter en helt underbar yogaresa under 1 vecka i södra Spanien. Vi har haft det kanon bra & det var verkligen en super lyckad resa. Jag längtar redan tillbaka....Den härliga yogan i kombination med den goda maten & den fina omgivningen gjorde att man mår otroligt bra. Jag känner mig utvilad, återhämtad, lätt i kroppen & full av energi efter denna vecka. Det är en härlig känsla! Vi har bara relaxat & tagit det lugnt hela veckan & njutit av allt det vackra runtomkring oss. Våra dagar började med yoga på morgonen i 1,5 timme före frukost. Det var absolut den bästa starten på dagen att sakta få väcka kroppen & mjuka upp den. Sen satt vi länge vid frukosten & beundrade utsikten. På dagarna har vi solat, badat, vilat & läst mycket spännande om hälsa. Kvällsyogan gjorde vi ute på den stora terassen med utsikt över de massiva bergen som var helt magiskt.Totalt var vi 8 personer i gruppen där 3 var ifrån Sverige & resten ifrån Storbritannien (England, Irland & Scotland). Gruppdeltagarna var jätte trevliga samt i olika åldrar med spännande livserfarenheter bakom sig. Majoriteten hade rest mycket, några hade bott samt arbetat utomlands under långa perioder & det var så roligt att få dela upplevelser, kultur & erfarenheter med varandra under middagarna. Vi kände gemenskap, samhörighet & var som en liten familj. En dag besökte vi "den vita staden" Frigliana som låg uppe i bergen med bara vita söta små hus, smala gator & gränder. Där gick vi runt & strosade samt besökte även marknaden. Det var jätte mysigt att få göra den här resan med farmor & vi har haft många trevliga samtal tillsammans under veckan. Jag är så lycklig & tacksam för att ha vunnit denna Yogaresan som har gett mig så otroligt mycket & varit så fantastisk! Här nedan kommer guldglimtarna ifrån resan:






Vacker vy över Frigliana









Farmor gosar med deras kärleksfulla hund Max




Solnedgång


Jag & min underbara yogalärare Mirka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar