06 september, 2013

Höstens Hälsoinspiration




Happy Weekend kära bloggvänner!!!!
Visst är det en underbar feeling att vakna upp en fredagsmorgon till strålande sol & veta att man har hela helgen framför sig & en massa skoj som händer. Någonting som jag bara älskar en fin höstdag är att gå runt & strosa på en höstmarknad & få massor av hälsoinspiration av alla dessa härliga grönsaker, rotfrukter, frukter & bär. Jag brukar framförallt köpa mycket färska bär till mina smoothies & till helgmyset att smaska på. Sen blir det en hel del kantisar som är så himla goda & det går att göra mycket med dom. Jag passar på att köpa mycket grönsaker & rotfrukter som passar perfekt till en mumsig höstgryta som middag. Alltid bra att ha för mycket av allt detta hemma som faktiskt är en bas i köket till allt som rör matlagning. Det blir även färska höstblommor som gör mig glad & förgyller helgen!

I helgen ska vi ha kräftskiva & min födelsedagsfest på lördag som ska bli jätte kul. Våra vänner är inbjudna & det blir även en del som sover över vilket är skoj. Det har varit mycket förberedelser & planering inför detta i veckan. Vi har städat, fixat & bakat för fullt här hemma. Jag får berätta för er om festen sen här i bloggen!

Ha nu en Fab helg mina vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar